Get Adobe Flash player

Ποδηλατικός Ομιλος Μητροπόλεως
Θεία Λειτουργία
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε και φέτος, από τις 7 μέχρι τις 15 Ιουλίου 2018, η προσκυνηματική κρουαζιέρα της Ιεράς Μητροπόλεως Ταμασού και Ορεινής σε διάφορους προορισμούς στην Ελλάδα. Η κρουαζιέρα πραγματοποιήθηκε με το φιλόξενο κρουαζιερόπλοιο «SalamisFiloxenia».

Το Σάββατο, 7 Ιουλίου, το μεσημέρι, ξεκινήσαμε από το λιμάνι της Λεμεσού. Το απόγευμα, στο κεντρικό Σαλόνι του πλοίου, τελέστηκε Αγιασμός από τον Πανιερώτατο Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαΐα, ο οποίος μίλησε προς τους εκδρομείς και έδωσε τις ευχές του για επιτυχία της κρουαζιέρας.

Την Κυριακή, ενωρίς το πρωί, οι εκδρομείς συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία, που τελέστηκε στο πλοίο και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ομιλία από τον Πανιερώτατο με θέμα: « Η ταυτότητα του κακού, σύμφωνα με τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας».

Το απόγευμα της Κυριακής φθάσαμε στον πρώτο σταθμό μας, στο ιερό νησί της Πάτμου. Μετά την αποβίβαση μας από το πλοίο, ξεκινήσαμε για σύντομη εκδρομή στο  Σπήλαιο της Αποκαλύψεως και στη συνέχεια στην Ιερά Πατριαρχική Μονή του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου. Εκεί τύχαμε της φιλοξενίας του Καθηγουμένου της Μονής και Πατριαρχικού Εξάρχου της νήσου Πάτμου, του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου κ. Κυρίλλου. Με την επιστροφή μας στο καράβι, το βράδυ, τελέστηκε, όπως και κάθε βράδυ, σε όλη τη διάρκεια της Κρουαζιέρας, η ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου.

This slideshow requires JavaScript.

Τη Δευτέρα, μετά την Ακολουθία του Όρθρου, όπως γινόταν και κάθε μέρα, σταθμεύσαμε στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Αφού επιβιβαστήκαμε στα Λεωφορεία, ξεκινήσαμε για μια μεγάλη περιοδεία στο νησί με πρώτο προορισμό την Ιερά Μονή των Αγίων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης. Η διαδρομή γεμάτη συγκινήσεις, αφού αντικρίζαμε από μακριά τα παράλια της Μικράς Ασίας με τις Αλησμόνητες Ελληνικές Σκλαβωμένες Πατρίδες. Η σκέψη στο παρελθόν να ανασύρει μνήμες από τις χιλιάδες των Ελλήνων που άφηναν τη γη τους για να περάσουν στο χώρο της Προσφυγιάς. Σκηνές που μας θυμίζουν και τις δικές μας παρόμοιες εμπειρίες από το μαύρο Ιούλιο του 1974 στο δικό μας νησί.

Μετά από μισή ώρα δρόμο, φτάσαμε στο μοναστήρι. Οι προσκυνητές πορεύτηκαν στο Ναό και ασπάστηκαν τα ιερά Λείψανα των Αγίων και στη συνέχεια συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία που ετελείτο εκείνη την ώρα στο Καθολικό της Μονής. Εκεί μας περίμενε και μια έκπληξη. Ο επιχώριος Ιεράρχης, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μυτιλήνης κ. Ιάκωβος μας υποδέχτηκε μαζί με την Καθηγουμένη της Μονής Αδελφή Ταβιθά, Κύπρια στην καταγωγή, οι οποίοι μας μίλησαν και μοίρασαν σε όλους μας ευλογίες.

Δεύτερος σταθμός στο νησί, το μεγάλο προσκύνημα του Ταξιάρχη στο χωριό Μανταμάδος. Μετά τη δέηση μπροστά στην επιβλητική εικόνα του Ταξιάρχη, η οποία είναι ανάγλυφη, φτιαγμένη με πηλό και ζυμωμένη με τα αίματα των σφαγιασθέντων Οσιομαρτύρων, τύχαμε της φιλοξενίας των πατέρων του Ιερού Προσκυνήματος.

Τρίτος και τελευταίος μας σταθμός στο νησί της Μυτιλήνης, το ιερό προσκύνημα της Παναγίας της Αγιάσου με τη θαυματουργή Εικόνα της Θεομήτορος, έργο, που η Παράδοση το ανάγει στον Ευαγγελιστή Λουκά.

Η προσκυνηματική μας περιήγηση περιλάμβανε, μεταξύ των διαφόρων προορισμών, και διήμερη επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη στις 10 και 11 Ιουλίου, με την ευκαιρία και του εορτασμού της Αγίας Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος και Πανευφήμου Ευφημίας.

Την Τρίτη, 10 Ιουλίου, από το πρωί, ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής, συνοδευόμενος από Κληρικούς της Μητροπόλεως και 85 προσκυνητές, ξεκίνησαν οδικώς από την Αλεξανδρούπολη, όπου στάθμευσε επί διήμερον το κρουαζιερόπλοιο SalamisFiloxenia, με προορισμό την Βασιλεύουσα των Πόλεων, την Κωνσταντινούπολη.

Ενωρίς το απόγευμα, με την άφιξη στην Κωνσταντινούπολη, πρώτος σταθμός της προσκυνηματικής επίσκεψης αποτέλεσε ο Ναός της του Θεού Σοφίας. Οι προσκυνητές, οι περισσότεροι των οποίων για πρώτη φορά επισκέπτονταν την Πόλη, με πολλή συγκίνηση και, συνάμα, με πόνο ψυχής εισήλθαν στο χώρο του Ναού και θαύμασαν το μεγαλείο του. Ένα όνειρο πολλών ετών έγινε πραγματικότητα. Η σκέψη τους σ΄ αυτά, που τόσα χρόνια διάβαζαν και μελετούσαν μέσα από την Ιστορία για το «μέγα μοναστήρι με τα τετρακόσια σήμαντρα και τις εξηνταδυό   καμπάνες». Τώρα αξιώνονταν να εισέλθουν σ’ αυτό ως «ταπεινοί προσκυνητές».

Μετά την επίσκεψη στην Αγιά Σοφιά, ακολούθησε μια σύντομη κρουαζιέρα μέσα στα καταγάλανα νερά του Βοσπόρου, όπου αντικρίσαμε την Πόλη των Ονείρων μας με τα μνημεία και τις ομορφιές της.

Η Τετάρτη, 12 Ιουλίου, ήταν μια ξεχωριστή μέρα που άφησε αλησμόνητες συγκινήσεις. Η μέρα ξεκίνησε με προσκύνημα στο Αγίασμα του Μπαλουκλή, στην Ιερά Πατριαρχική Μονή της Ζωοδόχου Πηγής. Αφού προσκυνήμαμε στο Καθολικό, πήραμε το Αγίασμα και τελέσαμε τρισάγιο στους τάφους των Πατριαρχών.

Ακολούθησε προσκύνημα στον ιστορικό ναό της Παναγίας των Βλαχερνών, όπου για πρώτη φορά εψάλη ο Ακάθιστος Ύμνος. Αφού προσκυνήσαμε το σεπτό εικόνισμα της Θεοτόκου, με δάκρυα στα μάτια, όλοι μαζί οι προσκυνητές, ψάλλαμε ενώπιον του Θεομητορικού εικονίσματος το «Τη Υπερμάχω Στρατηγώ τα νικητήρια…».

Μετά την  επίσκεψη στα δύο αυτά προσκυνήματα της Παναγίας μας, πορευτήκαμε όλοι μαζί στο Φανάρι, το ιστορικό κέντρο της Ορθοδοξίας, στο Οικουμενικό μας Πατριαρχείο. Μια ξεχωριστή λειτουργία τελέστηκε εκείνη τη μέρα. Με την ευκαιρία της εορτής της Αγίας Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος και Πανευφήμου Ευφημίας, στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου, εκείνη τη μέρα και μόνο, τοποθετείται στο κέντρο του ναού, η χαριτόβρυτος λάρνακα με το ιερό λείψανο της Αγίας, όπου οι προσκυνητές είχαμε την ευκαιρία να το προσκυνήσουμε.

Στο ναό, στο θρόνο, ο Πατριάρχης του Γένους, ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, χοροστατεί και με τη ψαλμωδία του σκόρπισε ρίγη συγκινήσεως σε όλους εμάς, που είχαμε την ιδιαίτερη ευλογία να συμμετάσχουμε σ΄ αυτή τη ξεχωριστή λατρευτική σύναξη. Ανάμεσα στους Ιεράρχες, που συλλειτούργησαν με τον Πατριάρχη, και ο δικός μας Ποιμενάρχης, ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαΐας, ο οποίος εκείνη τη μέρα βρισκόταν στο Φανάρι, μετά από πρόσκληση του Οικουμενικού Πατριάρχη. Η χαρά μας γινόταν μεγαλύτερη, αφού στη λειτουργία αξιωθήκαμε να βρεθούμε και να συμπροσευχηθούμε στη χειροτονία εις Επίσκοπον του εψηφισμένου Μητροπολίτου Νέας Ζηλανδίας κ. Μύρωνος.

Μετά τη Πατριαρχική Θεία Λειτουργία, οι προσκυνητές, με επικεφαλής τον Μητροπολίτη μας, είχαμε ιδιαίτερη συνάντηση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο. Η Σεπτή Κορυφή της των Ορθοδόξων Εκκλησίας, από καρδίας απηύθυνε πατρικά λόγια προς τον Μητροπολίτη μας και προς όλους μας, μας καλωσόρισε στην Πόλη και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και ευχήθηκε κάθε καλό για όλους, τις οικογένειές μας αλλά και για την Κύπρο μας.

Ο Πανιερώτατος πρόσφερε προς τον Παναγιώτατο, μαζί με το σεβασμό μας, το δώρο της αγάπης όλων των προσκυνητών, ένα αργυρό σύνολο με κουταλάκια γλυκού, χειροποίητο έργο της κυπριακής αργυροχοΐας και την εφαίστειο εικόνα του Μητροπολιτικού μας  Παρεκκλησίου του Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου, ο οποίος είναι και ο Ιδρυτής και Προστάτης Άγιος της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως.

Ο Παναγιώτατος μαζί με τις Υψηλές Πατριαρχικές ευχές Του μοίρασε σε όλους ως ενθύμιο από την επίσκεψη μας ένα μικρό σταυρουδάκι.

Η Επίσκεψη μας στην Κωνσταντινούπολη και ιδιαίτερα στο σεπτό Κέντρο της Ορθοδόξου Εκκλησίας, στο Φανάρι, μας πλημμύρισε όλους με ευλογίες, συγκινήσεις και αξέχαστες αναμνήσεις.

Την Τετάρτη , τα μεσάνυχτα, το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για τον επόμενο Σταθμό, που ήταν η Καβάλα. Ενωρίς το πρωί της Πέμπτης, 12 Ιουλίου, με την άφιξη μας στο λιμάνι της Καβάλας, τα λεωφορεία, μας μετέφεραν στο κοντινό λιμάνι της Κεραμωτής, όπου επιβιβαστήκαμε σε ένα μικρό πλοιάριο και μας μετέφερε απέναντι, στο όμορφο νησί της Θάσου. Προορισμός μας ένας γύρος στο νησί με μια κατατοπιστική ξενάγηση, για να καταλήξουμε στην Ιερά πατριαρχική Μονή του Αρχαγγέλων. Η πανοραμική θέα, σε συνδυασμό με την παραδοσιακή μοναστική φιλοξενία, μας άφησαν τις καλύτερες αναμνήσεις.

Αφού επιστρέψαμε και αποχαιρετήσαμε αργά το βράδυ την πόλη της Καβάλας, την Παρασκευή το πρωί φθάσαμε, με τη βοήθεια του Θεού, στη Λήμνο. Ένα νησί με τις δικές του ξεχωριστές ομορφιές. Επισκεφθήκαμε το μουσείο ναυτικής παράδοσης και σπογγαλιείας στην Κοινότητα Νέα Κούταλη. Συνεχίσαμε τη περιήγηση μας με επίσκεψη στον οικισμό Κότσινα, όπου προσκυνήσαμε στον ιερό ναό της Ζωοδόχου Πηγής και τελευταίο σταθμό στη περιοχή Ρεπανίδι με προσκύνημα στη βυζαντινή Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Η παραμονή στο νησί περατώθηκε με μια ανάσα στην πρωτεύουσα του νησιού, την Μύρινα.

Το Σάββατο το πρωί, οι εκδρομείς είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε την ομιλία του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτη π. Νεκταρίου Μπακόπουλου, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Γιατί Θεέ μου σε μένα»; Το απόγευμα φτάσαμε στο ακριτικό Καστελλόριζο, για μια σύντομη ανάσα πριν τον τελικό μας προορισμό και την επιστροφή μας στην Κύπρο.

Την Κυριακή το πρωί, στο Κεντρικό Σαλόνι του πλοίου είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στην πρωινή Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία. Γύρω στις 9 το πρωί, το πλοίο έφθασε στη Λεμεσό. Γεμάτοι με πολλές και έντονες αναμνήσεις από την οκταήμερη προσκυνηματική μας Περιοδεία, εγκαταλείψαμε το πλοίο, με την αναμονή, ώστε και την επόμενη χρονιά να ξαναβρεθούμε για καινούργιους πια προορισμούς.